29 december 2010

Play The Game

Een idee wat ik al jaren in mijn hoofd had, is eindelijk gerealiseerd. Ik was in het bezit van een audiofile met daarin de zangpartij van 'Play The Game' van Queen, zonder overige instrumenten behalve twee gitaarsolo's. Mijn idee was om zelf het pianogedeelte te spelen en dit te mixen met de zang.

De pianopartities waren snel gevonden op internet. Vervolgens was het onder de knie krijgen hiervan nog maar de helft van het werk, het overige deel bestond uit het leren spelen met het juiste tempo (79 bpm) en in ritme. Toen dit eenmaal gelukt was (we zijn ondertussen toch een jaar of 2 verder) was het alleen nog een kwestie van opnemen (Clavinova piano via midikabel op laptop) en mixen met de zang en gitaar (met Cakewalk Pro Audio 9).

Het resultaat is dus een alternatieve versie van Play The Game, met Freddie Mercury (zang), Brian May (gitaar) en ikke (piano). Nooit gedacht dat ik ooit eens samen zou spelen met twee leden van (in mijn ogen) de beste rockband aller tijden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten